domingo, 4 de marzo de 2012

Rabosa - El Cid

Ruta circular d'activitat moderada. L'inici de la ruta és al merendero de Rabosa, on arribem en cotxe des de Castalla. Allí agafem el sender PR-CV 6.6 que hi ha a la dreta de Rabosa, per on baixem per un barranc on hi han unes xicotetes xarques, ja cuasi seques, formades per la pluja que va hi haver el divendres. Passats uns  minuts, ens trobem un camí que creua el barranc, reprenem el camí cap a la nostra esquerra, eixint del barranc, i de seguida ens veem davant una casa particular. Passem davant d'ella i seguim els indicadors de PR deixant a la dreta el barranc que ben aviat tornem a creuar. Després de creuar, veiem que el sender es divideix en dos, seguim el de la nostra esquerra que queda ara a la dreta del barranc i seguint el curs del mateix. Continuant amb la ruta, veem una casa-cova ja gairebé inaccessible pels esfondraments de terra. Poc més tard tornem a creuar un barranc i seguim fins a un indicador del PR 29, la nostra ruta. En este punt el camí es divideix en dos, el de l'esquerra ens condueix al Rincón Bello, i el de la dreta comença a ascendir per la Serra del Cid. Lògicament prenem el de la dreta, el qual ix  poc després a un camí asfaltat on seguim cap a la nostra dreta. Just davant nostre queda ara la Cimera del Cid amb els seus 1.142 metres.
Després deixem el camí asfaltat i seguim per un altre de formigó que queda a l'esquerra de l'anterior. En este punt ja es nota la forta pendent, per tant, convé anar poc a poc  ja que encara ens queda una bona pujada. Si ens girem podem vore el paisatge que queda a la nostra esquena, principalment Xorret de Catí amb totes les seues cims com el Despenyador, Alt de Guixop, Maigmó ... Seguim amb la ruta i segons les marques de PR, prenem el sender que queda a l'esquerra del camí de formigó pel que anàvem. Com es pot vore a l'indicador d'este punt, estem a 3,3 Km de la Cimera del Cid.
El sender continua ara entre pins i abundants carrasques. Passats uns minuts, veurem el Rincón Bello i part de la costa Alacantina, com la Vila, el Campello, Sant Joan i Alacant. Arribem a la part alta de la Serra del Cid, on ens trobem un sender més ample i de pedres. Este sender de pedres ens conduirà fins escassos metres de la Cimera del Cid, on el camí perd amplitud i gairebé ni es distingeix, ascendint uns 20 metres per una roca amb prou pendent. Per fi arribem a la Cimera del Cid, fem un parell de fotos, esmorçem,  reposem energia  i observem  increïbles vistes.  Després d'això, reprenem la marxa a Rabosa seguint el mateix camí per on hem pujat. Al bar de rabosa mos fem una servesseta i agafem els cotxes per tornar a Castalla.